alice christmas

alice christmas

woensdag 17 september 2014

herfst en wind in the willows !

zo langzamer hand  gaan we toch echt na de herfst toe ook al hebben we nu een mooie nazomer of  en je ruikt  de geur al van paddestoelen  in de lucht je ziet al bomen verkleuren en de paarse heide bloeit ook weer zo mooi  wat mij ook  altijd beetje een herfst gevoel geeft zij mooie zonnige dagen bramen die mooi paars en dik aan de struiken hangen pluk niet alle bramen weg voor zelfgebruik voor jam of voor ander gebruik want dan hebben de vogels en de andere dieren niks meer en die eten ze ook dus let op je pluk gedrag deze dieren kunnen niet na de supermarkt om ze te kopen ! maar goed mooie herfstdagen  doet mij ook wel beetje nostalgies aan en doet mij denken aan het oude kinderboek  ( een klassieker ook leuk voor volwassenen  wind in the willows of wind in de wilgen in het nederlands een leuk oud kinderboek erg grappig
vol met leuke themas leerzaam en traditioneel en landelijk  op een of andere manier koppel ik dit vaak met
de herfst samen  geen idee want het is iet echt een verhaal wat zich in de herfst alleen afspeelt maar toch ik krijg er zon knus gevoel van misschien is dat het en dat krijg ik van de herfst meestal ook beetje zon picknick mand gevoel en schotse ruit een  bak een appeltaart gevoel het blijft natuurlijk ook een klassieker
en het komt zo nu dan weer eens terug net als de herfst maar die komt elk jaar  en dat is dan een klein verschil misschien  maar vind het toch wel bijzonder dat  een klassiek boek die link kan leggen met de herfst de tekeningen  van het boek zijn van de britse inga moore ze heeft meerder klassieke kinderboeken
ge- illustreerd





book
boek


2 opmerkingen:

  1. The Wind in the Willows is inderdaad een prachtig kinderboek om te lezen! Ik wist niet dat er een Bake Off kerstboek komt. Leuk!

    Fijne week verder!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey madelief ja heb het ook gelezen als kind maar ook de film is erg leuk
    het boek komt nog uit in oktober ja het is weer eens iets anders hoop dat ze ook christmas bake off gaan uitzenden lijkt mij ook erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen