alice christmas

alice christmas

woensdag 17 december 2014

christmas holiday

 ik zal zo rond deze dagen  weer wat minder gaan posten in ivb met de feestdagen holidays  het zal niet elke dag zijn dat ik wat post!   misschien dat ik nog even wat post tussendoor voor oud en new new  year  maar ik wil deze vakantie ook gewoon even niet veel doen en even rustig aan doen en een beetje genieten van rust nou ja rust oud en  new is helemaal niet rustig voor alle niet nederlanders  hier in nederland mag je zelf nog vuurwerk afsteken en  en dat mag pas  3 dagen voor 31 dec  als er vuurwerk mag worden gekocht  maar  nee veel mensen kunen zich daar blijkbaar niet aan houden  en kopen illegaal vuurwerk wat je via de post ontvangt vaak zijn dit kleine kindeeren  tieners of domme volwassenen die dit doen het vuur werk heeft een kracht van een hand granaat niet ongevaarlijk dus en kinderen en mensen gaan hier mee stunten en gooien het overal heen
heel gevaarlijk  of je mist een hand een oog  ook dieren zijn de pineut  echt oudjaarsdag en nieuwjaars dag
wil je niet in nederland wezen het is misschien een traditie maar niet echt een leuke jullie begrijpen het al ik heb echt helemaal niks met oud en nieuw totally notthing nooit gehad ook  steek geen vuurwerk af  ik ben wel voorstander van een  vuurwerk shows die door professionals worden afgestoken minder troep minder knallen minder gewonden minder dooden minder overlast voor dier mens en  natuur en vind wat er in landen
om ons heen gebeurd  oa parijs, berlijn, london, new york,  sydney  toronto,  rotterdam,   amsterdam  wordt gedaan aan shows  veel beter  en mooier en minder overlast  of tegenwoordig kun je ook hele mooie lasershows met kleuren  en patronen en vormen in de lucht  houden  ook een andere oplossing voor het geknal en de overlast wat elk jaar weer bakken met geld kost  vuurwerk mag dan veel opbrengen aan geld in nederland maar dat geld ben je zo weer kwijt aan andere kosten vernielingen zorkosten  schoonmaak kosten en veiligheid kosten wat ik denk dat je als buitenlander behoorlijk schrik als je op oud en nieuw  in nederland bent
begint steeds meer op een oorlogs gebied  een een slagveld te lijken  en dat willen we toch niet het moet wel leuk blijven voor iedereen  en het rare is  dat wij in nederland de mond open hebben over oorlog en oorlogs gebieden  en hoe verschrikelijk fout dat wel allemaal niet is maar met oud en nieuw in nederland mag je blijkbaar je buurmans oren er af knallen heel gewoon is dat  ook al droeg hij een muts !

maar goed dat was mijn anti  oud en nieuw praatje toch wens ik jullie hele
mooie fijne feestdagen en een goed 2015
houd mij beetje in met het gelukkig wat ik weet niet of dat nu voor veel mensen
gaat gelden een gelukkig 2015 volgend jaar  maar toch een goed  2015 gewenst en vooral gezond!
en veel plezier en gezelligheid fijne dagen

groeten leon10  en tot in jan 2015

1 opmerking:

  1. Ik hou ook niet van vuurwerk en ook niet echt van oud & nieuw als feest, maar tot en met kerst vind ik wel een heel gezellige tijd. Fijne vakantie Leontien, we houden wel contact via FB/mail. Neem aan dat je af en toe wel online bent?

    BeantwoordenVerwijderen