alice christmas

alice christmas

zondag 7 december 2014

o denne boom) o christmas tree !

ja en dan was het alweer zondag sinterklaas is weer vertrokken met zijn boot naar het zonnige spanje en dan mag je  nu dan eindelijk los gaan  met kerstversieren  en decoreren  en  alles kan de boom in dus dat is wat ik net gedaan heb  de boom in huis halen en een boom versieren en dames ik denk dat jullie het wel met mij eens zijn dat gaat een stuk makkelijker dan een man/ vrouw persoon versieren  waar ik voorgaande jaren het boompje helemaal vol hing en over de top  doe ik dat dit jaar niet  heb niet zo veel versiering als anders  wel iets natuurlijk maar haal dit jaar niet alles uit de dozen te voorschijn simple om dat ik  het gevoel er gewoon bij heb  om hem nu simple en minder uitbunndig omdat het nu gewoon niet past dus inderdaad less is more dit keer  omdat ik het een wat raar idee vind om in een tijd met veel economische tegenslagen een crisis  waar we nog steeds niet helemaal uit zijn in europa   en in een nederland wat volgend jaar 2015 flink moet gaan bezuinigen op bijna alles  en alles minder wordt door bezuiningingen en er volgend jaar  ook veel mensen
hun werk/ baan  en veel hulp en zorg kwijt raken  heb ik gemixte gevoelens bij kerst en vooral new year  dit jaar hoe
kun je nu  dit jaar dat zinnetje uitspreken  terwijl alles zo onzeker is voor 2015 voor veel mensen  in nederland maar ook in de wereld nee dit jaar wordt het wat somberder wat ik hoop voor 2015  is dat alles goed verloopt en het geen chaos wordt bij instanties  en gemeentehuizen  en dat mensen de zorg kunnen krijgen  die ze nodig hebben  en dat er genoeg is voor elke nederlander die een zorg hulp vraag heeft ouderen gehadicapten cronische zieken  demeterenden ggz  wajongers buitenlanders  werkelozen
zij hebben het nu niet makkelijk en ik hoop echt dat dat goed gaat verlopen en goed komt volgend jaar
met minder zorg en geld beschikbaar maar wel een lange lijst met zorgvragers voor mij gaat er persoonlijk
ook veel verandern ik ben namelijk ook iemand uit dit rijtje wajong stempel en dat voelt niet fijn op dit moment wat ja ook daar gaat veel veranderen en moet je weer helemaal door de molen testen keuringen
en alles best heel spannend  ik doe met veel plezier al jaren vrijwillgers werk in een zorgcentrum
help bij een dagbestending   van mensen die van huis paar dagen  in de week op eendagbesteding komen
en ook op een dagbesteding voor licht dementerenden hartstikke leuk maar ook daar gaat er veel veranderen  zorg wordt zwaader minder mensen die de zorg kunnen geven  en flink bezuinigen zelf heb ik paar jaar gelden  een opleiding tot zorghulp niv1 gedaan dat heb ik gehaald  ( je kunt het vergelijken met  thuiszorg voedingsvoedingassistent huiskamerassitent  maar het diploma is waardeloos geworden op dit moment  want wat doen ze nu momenteel in de zorg alles wat geen  hbo is op bezuinigen ze vragen  veel verzorgede  verzorgde ig of hoger  en van de onder laag is veel minder nodig dus  minder uren of omscholen tot hbo
als je dat niet kunt en trekt dan is het simpel weg geen baan meer  mocht je geen hbo kunnen doen dat is dan jammer hebben we geen werk meer voor je ??????   en dat komt lekker  aan zo rond de feestdagen bij een gezin wil  hier maar mee aangeven  dat er veel verandert in nederland niet alleen bij de zwakke doelgroepen
maar nederland veranderd helemaal dat is al tijdje aan de gang maar toch soms denk ik  moet dat nu zo allemaal en was het vroeger niet veel beter  in sommige dingen iedereen moet meedoen partecipatie wet maar ik heb zelf het gevoel dat deze wet juist afstand schept  en dat sommige mensen nu helemaal niet meer mee doen die dat vroeger jaren geleden wel deden alles kost nu vooral tijd en  geld en alles moet snel snel
hoe lang hou je zoiets vol ? hoelang gaat zoiets goed ik heb geen glazen bol maar soms wou ik wel dat ik er wel een had om voorzichtig in de toekomst te kijken van de wereld en nederland als landje



genoeg gekletst dwaal van mijn boomje af  en daar ging het eigenlijk om
toch maar boomje voor beetje licht in het donker ook al is de wereld niet stralend
op dit moment mijn boomje is dat gelukkig wel !





2 opmerkingen:

  1. Gezellig boompje heb je weer Leontien! Mooi met het roze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankje hij blijft wel roze maar nu iets minder druk dan anders !

    BeantwoordenVerwijderen