alice and toadstool

alice and toadstool
panting by brianna angelakis

zondag 4 januari 2015

een mooi 2015 een beetje thuis! zorgen!




hoi allemaal hoop dat iedereen een mooie feestdagen heeft gehad en nu begint weer het normale doodgewone saaie  beetje druke  gewone leven weer  begin  vanaf morgen weer met de gewone dagenlijkse
dingen  de was de kerstversiering opruimen  boodschapen  en werk alles gaat weer rustigs zijn gang nou ja rustig   dit jaar 2015 gaat er voor mij persoonlijk veel veranderen  ik  heb geen goede voornemens  daar doe ik nooit aan want kun je ze waar maken en daar twijfel ik vaak over dus beloof ik gewoon niets en vaak loopt het leven totaal anders dan je had verwacht thats life   mensen denken nog steeds dat je alles kan plannen en dat alles op rolletjes verloop  of gaat maar je hebt ook ups and downs bergen   en doodlopende
wegen  die op je pad kunnen komen heel onverwachts vaak  dus ben ik dit jaar heel voorzichtig met  grote wensen of hele kleintjes  want je weet niet wat je cadeau krijgt dit jaar leuke of minder leuke verassingen
 ik krijg dit jaar 2015 best een pittig jaar en we hopen dat dit wat goed gaat uitpakken ten eerste ga ik in feb een fobie therapie volgen ik heb al jaren last van een fobie die ik als kind al had maar nu schijnt er een nieuwe intensieve methode therapie te zijn die mijn misschien kan helpen bij het verwerken van deze fobie en er beter mee om te gaan er minder last van en  te hebben want fobie is best lastig angst schrik reacties en hartkloppingen en zweten en paniek is niet erg fijn  maar misschien gaat dit helpen moet 14 dagen  twee week in een therapie  die vrij zwaar en intensief is met veel bijwerkingen   en hij is zo zwaar dat ik er hele dagen  aanwezig moet zijn  en verder niet mag werken  dus 2 weken rustig aan doen wat heel moeilijk is voor mij want ik  zeg niet graag of gauw werk af  ( ik doe vrijwillgerswerk in de zorg)  omdat ik een wajong uitkering heb een  niet volledig kan werken  gedeeltelijk afgekeurd  om verschillende redenen  maar ik heb nog wel mbo diploma  kunnen halen  niet het hoogste niv maar  niv 1 en je raad het al dat is nu waardeloos geworden   waar je vroeger met mbo 1 of 2 nog wat kon doen  kan dat nu amper meer  niet in de zorg niet in detailhandel   ik heb een alphahulp zorghulp diploma en een wajong en dat is een bad combination  tegenwoordig  vanaf dit jaar tot 2018 worden alle mensen met een wajong of vlekje geherkeurd  niemand weet precies wanneer maar het komt wel en je weet niet wat er precies boven je hoofd gaat hangen vrij onzeker  helemaal als wajonger  eerlijk gezegd  vind ik het best heel spannend en ook beetje eng  wat je gaat weer door een molen en weer allerlei instanties die  naar je gaan kijken en dat is best heel eng want wat er ook gaat  gebeuren  je heb niks zelf in de hand  ook hierin ben je ook afhankelijk  van anderen  en dat ben je al zo vaak en dat voel niet zo fijn maar ja  als je moet dan moet je dus we wachten maar af op een oproep  van de gemeente en ik heb nu al 3 brieven gehad van instanties dat ik rustig afmoet  wachten  tot dat je bericht krijgt van hen  brrrrr maar wanneer weet je dus niet  dus zolang gewoon maar door gaan  met wat je doet en wat je kunt meer kun je niet  dus gewoon maar naar de  dagopvangen bij het zorg centrum en  daar gewoon weer lekker mee helpen  wat ik erg leuk vind koffieschenken  tafelsdekken  spelletjes doen ! met de mensen wat zij erg leuk vinden maar ikzelf ook graag doe en begin  deze week weer !  en heb er weer zin in
maar toch hoop ik beetje dat dit jaar niet zo zwaar wordt ook al is het maar een klein beetje en dan kun je misschien denken ja dat ligt aan jezelf of daar kun je zelf voor zorgen of dat heb je zelf in eigen hand maar die hand gaat niet altijd op en de american dream idea  dat is een grote zeepbel  een klein tikje en hij patst uitelkaar en er is niks meer van over  dus inderdaad  een dream letterlijk !



maar hopenlijk wordt het voor julie een geweldig leuk goed jaar !
dat wens ik voor jullie  !

1 opmerking:

  1. Hopelijk wordt het voor jou ook een prima jaar! Wat betreft die therapie tegen de fobie zou ik proberen positief te denken en uit te kijken naar het moment dat de angst weg is. Het zal niet makkelijk zijn,maar probeer het resultaat voor ogen te houden. En wat betreft de herkeuringen, het is inderdaad afwachten en dat is heel vervelend. Maar maak er gewoon een zo leuk mogelijk jaar van!

    BeantwoordenVerwijderen