alice christmas

alice christmas

donderdag 8 januari 2015

waarom niet engeland deze lente zomer vakantie !

ja de waar gaan we heen met vakantie periode  komt er weer aan  en ik weet al dat ik weer naar engeland
ga eigenlijk ga ik elk jaar weleens een keer alleen vorig jaar zou ik en toen kreeg ik de griep dus ben ik niet
geweest wat ik zo leuk vind aan de uk of dat nu scotland wales ireland of engeland is is de natuur cultuur
en historie en  soms  natuurlijk ook even shoppen  wat je heel erg leuk kunt doen daar mochtje van thee en bloemtjes en ditjes en datjes houden  maar als ik dat alleen  maar wilde dan had ik wel trip na london gebookt ik vind museas tuinen en oude landhuizen of kastelen kerken of ruine s ook erg leuk om te bekijken en te bewonderen en die heb je er heel veel  kent yorkshire  lakedistrict  en cotswolds en oxfordshire zijn een paar favoriete streken york  chester  winchester wells  stradford upon avon bibury  oxford  windsor  conwy en cearnarfon zijn ook  plekken die  erg  mooi zijn  chipping camden  engeland is zoveel meer dan alleen grote steden als london liverpool birmingham  newcastle oxford cambridge leeds  wat mooie steden zijn hoor! daar niet van maar de kleintjes (steden) en de dorpen hebben ook heel veel moois die minder bekend zijn neem nu de cotswolds dat was eerst niet een besteming waar veel nederlanders heen gaan  de meeste nederlanders kiezen ook niet voor engeland maar voor frankrijk en warmte maar  ik heb in engeland nog nooit  een hele week regen gehad laat staan twee week  vaak schijnt  de zon er ook geregeld mij zul je niet zo gauw op een strandvakantie zien liggen bakken ten eerste heb ik er de huid niet voor en ten tweede  huidtype 1 en ten tweede ik kan het niet uren liggen bakken en niks doen zo saai laat mij maar wat doen   en dat is wat je
heel goed kunt in engeland dingen doen dingen bekijken tuinen museas gebouwen kastelen dorpjes steden
shops tearooms antiek shops chartiy shops ( kringloopwinkels)  en  country fairs fleamarkets  book shop tja van alles te doen dus
deze zomer ga ik  een weekje als ik geen griep krijg dit keer naar yorkshire waar we een landhuis  gaan bezoeken waar films  van jane austen zijn  gefilmd en opgenomen  en we gaan ook naar het geboorte dorp en museum van de bronte sisters in haworth  oa bekend van jane eyre and wuthering heights !
mijn favoriete gebieden  zijn  the cotswolds met veel oude leuke cottages die zo uit het decor van hobbit films
movies lijken te komen niet zo vreemd is dit want jrr tolkien  de schrijver van deze boeken is in deze streek
opgegroeid als kind bij zijn tante   the cotswolds straalt ook deze  sfeer uit als je ook de tekeningen van alan lee kent maar ook wales en lake district  zijn erg mooi ik ga dit jaar voor het eerst yorkshire  bezoeken behalve dat ik wel paar keer in de stad york ben geweest heb ik verder maar weinig gezien van deze streek dus ben heel benieuwd na the yorkshire dales and moors eigenlijk probeer ik elk jaar een  als  het kan een ander  gebied uit dat is het leukste  het is ook gewoon leuk om typische engelse dingen te proberen een tea with scones and cream fish and chips met vingar and salt  cornish pastys  english breakfast  and lots of chocolats  en  ik kan je vertellen daar zijn de engelsen gek op en veel meer keus in de supermarkt en winkels dan je hier ooit zal vinden met de vreemdste smaken en combinaties  mijne blijf nog steeds de mint chocolat van cadburys mmmmmm waar trouwens ook hot chocolat van is wel zo fijn als je eens  een regenachtige dag hebt maar geen nood overal in  engeland verkopen ze super leuke paraplus umbrellas met de leukste prints dus je komt droog over dat moet ook wel  met zoveel water denk je dan maar dat valt echt reuze mee !

mijn lijste van  leuke plekken en steden

winchester erg leuke kleine stad
conwy castle in wales
cearnarfon castle in wales
windsor castel in windsor
stradford upon avon  shakespears  city geboorte huis van shakespear en zijn vrouw
bath  leuke shop stad maar ook romeinse baden en een jane austen museum met tea room
oxford stad  van  vele geleerden beroemdheden schrijvers oa lewis carrol  crime serie morse en lewis
universiteits gebouwen  de bodelian liberay   je kunt de pub van inspector morse en lewis bezoeken
of een wandelroute van alice in wonderland  doen waar je op  punten komt wat met lewis carrol
of alice haar historie  te maken heeft verder is het ashmolean museum erg bekend en heel mooi maar
erg groot om te bekijken.

stadje bibury in de cotswolds met zijn wevershuisjes
chipping camden cotswolds  met de leuke antiek shops  en tearooms
chester / grens van wales engeland met de tudor vak huizen en rows

york  middeleeuwse vikings stad  stad staat bekend om zijn  vikings verleden
maar ook om zijn heksen en vele geesten maar de sfeer ademt  uit een charles dickens roman

stonehege  een bult  beroemde stenen !

lake district het gebied waar beatrix potter van de boekjes van peter rabbit
leuke dorpjes  beatrix potter meuseum  in bowness on windermere  met leuke tea room ook leuk voor kids
hilltop cottage het huis waar beatrixpotter heeft gewoond

cadbury world  voel je charlie in the chocolat factory   je krijgt een leuke  chocolade tour  door
cadburys chocolat world en ziet hoe chocolat gemaakt wordt en wat er mee gebeurd
 in birmingham city

stradford potteries voor thee en porcelein liefhebbers
hier vind je de porcelein fabrieken oa  wedgewood  maar ook emma bridgwater
waar ze  rondleidingen geven  en er een outlet shops is
stroke- on- trent

leuke websites

http://www.visitstoke.co.uk/potteries/
http://www.the-cotswolds.org/
http://www.cadburyworld.co.uk/
http://www.stratford-upon-avon.co.uk/
http://www.oxfordcityguide.com/ee2/index.php
http://www.lakedistrict.gov.uk/
http://www.visityork.org/
http://visitbath.co.uk/





http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/engeland?gclid=CKSzuqrwhMMCFcjLtAodLVEApw
http://www.houseofbritain.nl/
http://www.visitbritainshop.com/nederland/?utm_medium=ppc&utm_source=google&utm_campaign=nl_brand&gclid=CKDDyMf3hMMCFVDHtAodxx4Alw
 reis aanbieders voor bookingen naar uk engeland









bath

oxford


tearoom tiny tims in  canterbury

york



castel combe cotswolds
yorkshire moorse

fountains abbey


castle howard yorkshire vlakbij   york city



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen