alice christmas

alice christmas

zondag 15 februari 2015

sneeuw klokjes / snow drops vintage

de eerste knopjes in de sneeuwklokjes
in de tuin van mijn ouders  was dit weekend  even bij mijn ouders er was  een feestje  van mijn moeder
en ben er  tot zondag gebleven bij mijn ouders  beginnen de sneeuwklokjes te bloeien
en deze sneeuwklokjes zijn heel speciaal en vintage
ook er zit hier een verhaal achter en een herinnering
memory


deze klokjes komen uit een tuin die  van mijn oud tantes en opa en oma    zij delen vroeger een grote tuin midden in assen de tuin stond vol met fruit bomen als appel noten peren pruimen
en bessen struiken  de achter tuin stond in de lente vol met sneeuwklokjes een heel wit tapijt vol bijna een wollen deken en dat werden steeds meer  de tuin  en het huis wat er toen stond waren  al erg oud
mijn vader zijn opa en oma woonden er al  en hebben er  tot hun dood gewoont  daarna  zijn mijn oud tantes
er in gaan wonen zij waren  ongetrouwd  mijn oud tantes hadden  een grote liefde voor de tuin  en hun tuin was hun alles en hun hobby toen het niet meer ging en ze  naar een zorg centrum / huis gingen  is het huis  en de tuin verkocht  met de grond er omheen mijn opa had een houthandel met een lap grond  en 2 huizen
alles werd verkocht en nu komen er huizen en apartementen op  de grond te staan ze zijn al bezig met  plannen en bouwen toen de grond werd verkocht om dat  mijn oud tantes en opa en  oma er niet meer
zijn  hebben wij voor dat ze alles plat  en gelijk met de grond gingen maken  nog wat  sneeuwklokjes
gered  en ze uit de grond getrokken  en nu hebben mijn tante en ook mijn ouders nog wat sneeuwklokjes
van vroeger  in hun tuin het zijn erg oude klokjes   wel 3 generaties  hebben er van genoten  als kind
en toen ze klein waren dus vandaar de vintage sneeuwklokjes mijn oud tantes hebben tot  zeer hoge leeftijd
nog in hun grote lap tuin gewerkt tot dat het niet meer ging  tot halve wege hun 80 ste  hoe ze zo fit bleven
ze zeiden zelf  de appelboom en de walnoten uit hun eigen tuin maar of dat het echt is  zal altijd wel een geheim blijfen wie weet  maar ook  al zijn ze lang gezond en fit gebleven  ook voor hen kwam de tijd
dat ze afscheid  moesten nemen van hun geliefde tuin en hun huis   en dat was  vast niet makkelijk voor
hen  als je hele leven op de zelfde plek hebt gewoont en geleeft en je tuin en huis opgeven moet !




het kleine bosje met klokjes wat nu in mijn ouders hun tuin staat  begint zich heel voorzichtig te vermeerderen
elk jaar wordt het iets meer maar het zal nog heel lang tijd nodig hebben om
een wit tapijt  of deken te worden met de tijd



3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi verhaal achter de sneeuwklokjes is dit, je ouders zullen wel zuinig zijn op deze witte juweeltjes.
    Groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi janneke ja bedankt ja ze zijn er wel erg zuinig op vooral om de herinnering
    aan vroeger het heeft een tijd geduurd voor de klokjes aansloegen in hun tuin en bloeiden de eerste jaren deden ze niet veel of bijna niks maar nu gaat dat beter
    en het breid ook wat uit het worden er meer groetjes leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verhaal ja, ze moeten er maar zuinig op zijn! Ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen