alice christmas

alice christmas

zaterdag 21 maart 2015

happpily ever after ??? the makeable happiness


gelukkig vrolijk geweldig happy allemaal begrippen  die iedereen kent en die zoveel mogenlijk mensen willen nastreven en willen bereiken en worden alles draait toch om dat geluks gevoel als je gelukkig bent nou dan heb je niks meer nodig en gaat alles perfect
maar wat is het precies is het een emotie en gevoel een gedachte
en hersenspinsel  een droom een drug misschien !  iedereen wil dit bereiken  en iedereen wil zo veel mogenlijk geluk hebben in  hun leven en als je het niet cadeau krijgt  nou dan maken we het toch gewoon zelf  want geluk is toch maakbaar   dat lees je overal in veel boeken  the art of happiness is ???  of in veel religies oa budha hindu en veel filosofische boeken en litratuur en psychologische en zelf in zelfhulpboeken  komt het woord geluk en happiness bijna op elke pagina voor  als je deze boeken allemaal gelezen hebt nou dan moet je dus bijna stijf staan van het geluk en  happy gevoel toch door de eeuwen heen is er veel onderzoek na het fenomeen happiness gedaan hoe wordt je het hoe krijg je het hoe behoud je het en hoe steel je het geluk van iemand anders of zorg dat jij je beter voelt dan  een ander
geluk moet je immers zelfmaken toch ! zo werk dat  en zolang jij maar gelukkig bent  is het goed toch !
beetje egoistische  denken noem ik dat maar ja we leven tegenwoordig in ik maak mij zelf maatschapij
en als ik het maar goed heb dat ikke ikke ikke  van kind van 12 zijn wij nooit  overgroeid is dat  eigenlijk wel goed vraag ik mij dan  vaak af ik doe wat ik zelf leuk vind  ik regel zelf mijn dingen  ik bepaal zef met wie ik om ga of niet ik bepaal zelf wie ik leuk en aardig vind of niet en ik bepaadl zelf wat goed voor  MIJ is of niet
ja want  zo hoort het toch eerst je eigenbelang en dan het belang van iemand anders vraag mij af of
happinesss zo bedoelt is en of dat waar en haalbaar is happiness is  commercieel geworden het is betaalbaar  en verkrijgbaar  voor bijna iedereen  zolang je maar betaald en met de flow mee gaat en we raken al  bijna in paniek als we een keer niet zo happy zijn en  want ja we moeten toch eigenlijk allemaal happy zijn go with the flow noem ik dat happiness is vrij verslavend  iedereen wil het en als je het niet bent och god dan is er zeker wat mis met
je  dan ben je negatief of down of  een naar mens dan moet er wel iets heel mis met je zijn of niet !  maar alles moet ook leuk zijn  in deze tijd  en alles wat niet leuk is stoppen we diep weg in een laadje in ons hoofd
daar blijft het opgesloten tot dat  het er er een keer uit komt want  dat komt het een keer  je kunt niet alles verstoppen of weglopen als iets niet meer leuk is
alleen alle leuke dingen mee nemen door je leven dan zou  je niet groeien  maar stilblijven staan in het moment
happiness  het leven is niet alleen happiness leuk het is een yin en yang  en als je dan de yang weg haald of anders om
wat zou er dan gebeuren  alleen maar mooie goede dingen  thats a dream an nice fairytale mensen praten
elkaar ook happiness aan  net als bij  haar tegen pool depressie happiness is een soort van marketing truc
geworden van oh am so happy what about you are you  happy too  am feeling great so happy realy are you sure about that we staan continu op de happy mote want je moet wel  het is not done om  not so happy te wezen af en toe dat is bijna abnormaal eigenlijk best wel triest en om te huilen  dat we ons zo laten leiden door  dat kleine woordje happy en dat we gewoon niet meer mogen zijn wie we echt zijn of we nu happy
zijn of niet  mensen houd de happiness in evenwicht raak niet uit balans happy is
leuk maar je mag je echt wel eens heel rot voelen ook  niks mis mee
maar ja mens wil graag altijd horen dat iets goed gaat maar ben je loser als dat niet zo is

happiness is niet te koop en  je kunt er niet op jagen  je krijgt het in het leven
cadeau  het is klein momentje geen roes  geen drug  en alles hoeft echt niet
leuk en maakbaar te zijn  want  laat je gewoon verassen  je kunt kunt wel
 iets willen   maar wie zegt dat dat blijft en dat dat niet verdwijnt

happy is zo betrekelijk  happy is misschien wel  een van de
groter mysteries op de wereld je kunt het zoeken maar of je het vind en of
het ook blijft is de vraag

oa  leven/ geboorte
liefde
happiness
dood

zo heb je het gevangen in potje en voorzichtig openen en doseren  en het potje is erg breekbaar dus voorzichtig
als het valt dan is ook zo weg





de vraag is is alles over wat er te vinden is over happiness waar !
wordt je er echt veel gelukkiger van !
of willen mensen  dat graag horen !
happiness moet spontaan zijn
en niet opgedwongen en maakbaar want dat is het niet !







1 opmerking:

  1. Voor mij is gelukkig zijn vooral tevreden zijn met wat ik heb. Sommige dingen overkomen je en het afgelopen jaar was voor mij niet makkelijk en er zijn veel momenten geweest dat ik inderdaad niet zo gelukkig was. Maar als ik dan nadenk over wat ik wél heb: een leuk en gezond kind, ik ben zelf gezond, heb een dak boven mijn hoofd, leuke mensen om me heen en leuke hobby's en sinds kort ook nog een leuke baan, dan voel ik me meteen een stuk beter. En als je weet hoe het is om even niet zo gelukkig te zijn, dan waardeer je ook meer de fijne dingen van het leven als het dan wel weer beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen