alice christmas

alice christmas

maandag 2 maart 2015

the queens cake ! historische bak recepten

https://www.finedininglovers.com/stories/elizabeth-plum-cake/
recept van elizabeth  1 vind je  op deze link

 wist je dat er in engelse koningshuis ook weleens een cake werd gebakken   wel  meerdere cakes er zijn  twee koninginen   die het erg leuk vonden om ook zelf te bakken   dus ik denk dat het in de de familie zit  queen elizabeth  de 1e en de huidige koningin hielden alle 2 van bakken en deden dat ook weleens de huidige koningin  van engeland
zijn zelfs meerdere notiesies  en krabbels van cake recepten   bekend  de favorite cake van het huis of van  ooit van de( queen mum) (overleden)  https://bakingfamily.wordpress.com/2010/09/25/the-mystery-of-queen-elizabeth-cake/

grappig vind ik het wel heb je  je eigen keuken personeel  ga je zelf staan bakken in de keuken !
misschien is ze ook wel een groot fan van the great british bake off wie weet

het recept wat je hier op het oude papier ziet is  ooit aan charity geschonken  met daar achter het idee
het goede doel en  dat mensen meer  cake eten  en wie wil er nu niet zon speciaal stukje cake proberen
erg leuk maar vast ook erg lekker !





3 opmerkingen:

  1. Leuk die koninklijke recepten, wellicht dat ik die Queen Elizabeth cake eens ga proberen. Ben weer even aan het bijlezen, ik zag in je vorige post een prachtig kookboek staan, Het farmhouse kookboek, lijkt mij erg leuk, heb het in elk geval genoteerd.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi janneke die is ook erg leuk hem hem van de bieb maar mooie layout alleen
    wij kunnen niet de eigen bio farm produkten uit het boek gebruiken want die zijn alleen
    te koop bij hun en in de uk verkrijgbaar maar de recepten zijn erg leuk en vers

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend leuk om te horen Leontien! Voor mij is het nieuw. Het recept ga ik noteren.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen