alice and toadstool

alice and toadstool
panting by brianna angelakis

vrijdag 1 mei 2015

wat ik nu zelf lees update santamontefiore new boek triologie deel 1

ben nu eindelijk begonnen in dit boek  ben er net in bezig en hij is nu al best mooi het is weer een echte santa montefiore
en ook weer heel typische iers veel  geschiedens historie
en mythen en legendes  en  het verhaal is heel beelden verteld
gaat over een oude ierse familie vloek wat van man op man wordt door gegeven en dat alleen omdat een voorvader ene lord   deverill barton  ooit een grote vergissing begon hij pikte land in wat van een andere  ierse familie was niet van hem was the o learys de negen jarige kitty kan geesten zien en ziet dus  alle lords deverills die het kasteel ooit hebben bewoond maar haar ouder broer  erft het kasteel en hij is ook een deverill is hij ook vervloekt het verhaal speelt in
het ierland van 1925   en  telt af door het boek heen terug
tot ierland in 1662 dit is deel 1  en er volgen  nog 2 delen



het boek is deels histories deel fictie en natuurlijk ook weer beetje paranormaal
want   dat hoort altijd een beetje bij de boeken van santa montefiore
ik kan er dus nog niet heel veel over vertellen maar hij is nu al erg mooi
maar ja ik ben ook een grote fan van  haar meeste boeken ik lees alles van haar wat
maar in uk afspeelt of in ierland

het kasteel wat je op de  voorkant van de boek cover ziet  bestaat echt en is Malahide castle en ligt net even buiten dublin city  ze hebben de foto ge photoshopt dus het kasteel bestaat maar ook de rest van de natuur er omheen maar deze natuur vind je niet rondom het kasteel de natuur zijn gewoon opnames van ierse natuur  http://www.malahidecastleandgardens.ie/TheGardens/  waarschijnlijk in  wicklow

ben nu halvewege het boek en het is echt een erg mooi boek veel historie
 van de oorlog tussen engeland en ierland de opstand van de ieren de hongersnood van de ierse mensen en het geloof  protestans of katholieke komen ook voor stand verschil   dood
zelfmoord en ontrouw  liefde  narcistische famillie  kitty  wordt door het boek steeds ouder
en  ze verandert haar kijk op haar familie en vrienden en  haar afkomst


zelf vind ik het een heel goed boek  het kan misschien wel  gedeelte fictie zijn
maar je zou het ook zo echt  in het ierland van die tijd kunnen plaatsen het is niet allemaal fictie  heel veel herken ik wel vanuit de ierse engelse historie  als waargebeurd
misschien iets geromantischeerd maar dat heb je ook vaak bij oorlog romans

mensen die de britse of ierse geschiedenis  beetje kennen  herken wel veel in het boek
of als je  ooit in ierland bent geweest ook
voor de rest is het  best een  leerzame  roman

en santa montefiore laat  in dit boek meer ook haar serieuze schrijfstyle kant zien
het is wat  dieper en wat gedragen geschreven  heel anders dan haar losse romans


zo  dan  ga ik gauw nog eventjes verder lezen in het boek want  ze schrijft het wel zo dat je
wel wilt weten hoe het verder gaat dus heel pakkend en ik graag wil weten hoe het afloopt met
de familie derverill


maar zal toch nog 2 boeken  moeten  wachten voor de uitkomst



2 opmerkingen:

  1. Lijkt me een mooi boek, heb hem in de winkel al meerder keren in handen gehad en heb nog een boekenbon dus misschien schaf ik hem aan, of ik leen hem nog een keertje van de bieb. Jij hebt hem zelf toch, of had je hem ook van de bieb?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mag beiden ook heb hem thuis maar lees hem nu van de bieb dan blijft
    mijn nog eventjes zonder ezelsoor of koffie of thee vlekjes of koekjes kruimels
    hi hi
    hij is wel erg mooi hoor ! en in deze periode komen er vaak niet veel nieuwe boeken uit vaak herdruks dus dacht ik tja wil hem toch wel graag zelf ook hebben ook omdat het over ierland gaat haar franse romans of spaanse leen ik meestal alleen die koop ik vaak niet maar alles wat in uk en ierland of schotland afspeelt vaak dan weer wel zou hem wel lezen als ik jou was het is soms best triest maar wel heel mooi vind het wel jammer dat je nu zo lang op de andere delen moet wachten maar ja dat hoort bij een triologie

    BeantwoordenVerwijderen