alice and toadstool

alice and toadstool
panting by brianna angelakis

vrijdag 29 mei 2015

een beetje mei (doorn) tuintje



ben nu tijdelijk even aan het opassen  bij mijn ouders  op het huis en de beestjes ( katten) en  ze hebben ook een redelijk tuintje wat nu in volle bloei staat de rode mei doorn  en de blauwe ceanothus (amerikaanse sering)  als ik dat goed heb staan  vol in bloei en vond de kleuren zo prachtig
mijn ouders hebben een tuintje met veel pot plannten viooltjes tulpen rodondenderons lavendel klimplanten luizen bollen  en veel beelden van   steen en keramiek tja ze hebben ooit eens een mooi beelden tuin bezocht en dachten he dat kunnen wij ook maar dan in het klein  eigenlijk is het beetje van  libelle margriet tuintje en beetje van hunzelf maar met beelden en tierlantijntjes voor de tuin en luizenbollen horen hier ook bij  je ziet ze op de foto witte ei vormige op metalen staaf van  keramiek ze zouden de blad luizen en pissebedden en ongedierte moeten lokken maar er is nog nooit een beestje geweest die dacht he die bol is van mij daar ga ik eens lekker onder kruipen of in  dus ze werken niet echt maar ze staan leuk meer een soort van art/ kunst  om na te kijken dus maar ja het tuintje is vooral een om na te kijken heel bizar het past allemaal totaal niet bijelkaar in style een mengelmoes (  nee geen moestuintje dat is meer iets voor onze jetta) maar daardoor juist weer grappig en leuk

alleen er gaat wel erg veel werk in zitten
en mijn ouders zijn geen echte tuinnierders
en groene vingers  hebben ze ook niet echt wel zwart van de modder en grond

1 opmerking:

  1. Ik moet wel lachen hoe je over de tuin van je ouders schrijft, vooral die luizenbollen.....haha. Het is echter best een heel mooie tuin, de rode meidoorn bloeit prachtig en de Ceanothus is ook al zo´n beauty.
    Geniet er lekker van tijdens het oppassen!
    Gr., Janneke

    BeantwoordenVerwijderen