alice christmas

alice christmas

woensdag 22 juli 2015

even geen tijd voor the phone !

jullie kennen dat vast ook wel  dat je van die dagen heb dat iedereen tegelijk  bliep piep en trilt op je phone
en nu ik sinds kort een smartphone heb is dat veel en veel meer dan met mijn pre -historische anno  jaar 0 koelkast model type freeze min- 10  opzich bevalt het mij wel  maar je krijg nu van alles binnen en vaak tegelijk bliep bliep piep trill fluit geluid van een rare vogel  whats upjes van whats app en ik ben best wel het type mens want dan uit  beleefheid gelijk probeert  een reactie terug typt omdat je anders erg lang moet wachten op een antwoord of ik vergeet het gewoon en ik vind het zelf gewoon netjes om het zo te doen
je houd mensen niet aan een lijn of laat  ze te lang wachten op een antwoord of je moet je phone uit hebben staan  bij gelegenheiden of gebeurtenisen  begrijp mij niet verkeerd ik ben niet het type ik kan best zonder  elke minute op mijn phone te kijken loop  of fiets ook niet over straat  te whats uppen of continu  mijn telefoon te checken  wat ja heb lang een vintage oud model gehad en  heb ook de tijd zonder smartphone en mobiels  mee gemaakt dus is mijn gebruik denk ik ook anders  dan van de jongeren en jeugd nu en ja we leven in een tijd waar je min of meer gedwongen wordt  om met internet  om te gaan om dat alles maar dan ook bijna echt alles digitaal gaat ook al zou je er minder aan willen mee doen  dat gaat soms best lastig
wat alles gaat bijna digitaal of dat altijd goed is  laat ik in het midden  oa spam berichten  virusen hacks
berichten of mails die niet aan komen phising scam ( oplichting) het internet is niet altijd even leuk en zorgenloos zeker in prive thuis situatie of je moet familie leden hebben die ict of informatica hebben gestudeerd in huis hebben vaak hebben veel bedrijven en instanties en instellingen dit maar thuis hebben we dat wat minder  maar oke zelf gebruik ik mijn phone niet voor alles  bellen fotos en whatsappen facebook zijn dan het belangrijkste gebruik ook niet alle apps of appstore apps die je gratis of voor beetje geld kunt downloaden want wat moet je er allemaal mee  en vaak gaat het om gegevens die ze dan weer van je hebben en zijn alle apps veilig dat weet je ook niet komt er niet veel troep  mee  mee vraag je je dan wel eens af dus vandaar  maar het leek mij wel eens leuk als er eens een tv programa zou worden gemaakt van bijvoorbeeld  een  uitdaging  avonture programa back to nature of prehistorie verleden waar  een groep nederlanders terug gaan voor een  maand in de tijd zonder smartphones en je dus op geen enkele mannier
contact via internet met de buiten wereld heeft voor een maand  lijkt mij  erg leuk om te zien of dit ze gaat lukken en via papieren dagboekjes of logboekjes opdrachten krijgen zoiets weg uit het digitale tijdperk
zelf eten zoeken en klaar maken  in de nature back to basic pre - history toen het wiel nog uitgevonden moest worden  en de schrijfkunst  zou dat nog kunnen zouden de mensen van nu dat nog kunnen tja
als je daar over een goed programma kunt maken  oa beetje als wie is de mol formule trekt dat vast veel kijkers de bbc heeft al een dit soort programmas uit geprobeert je wordt in een bepaalde tijds periode uit de geschiedenis gezet en red je maar en je wordt weer afhankelijk van jezelf je omgeving en geen digitale hulp  maar hulp van je groep en  veel  samenwerken vaak zien mensen dan pas hoe goed wij het nu hebben
je kunt zon groep mixen oud en jong van voor de digitale tijd) en  in de digitale tijd  maar goed misschien een idee voor tv producers en makers

je kunt ook gewoon minder op je phone kijken dat werk ook best goed maar hey  dat is gewoon lastig tegenwoordig  dat weet iedereen

maar ook hier is weer iets op gevonden om je te helpen
een speciale app wat controleerd hoe vaak jij op je phone kijkt
en het is eigenlijk ook een klein game spel in een


het gaat zo je verzorgt een klein plantje en die groeit uit tot een boom  hoe meer bomen je laat
groeien hoe minder je kijkt op je phone daar door krijg je punten en kun je heel park aan leggen of
bos als je 500 punten hebt kun je speciale bomen kopen  flower tree of andere en zo krijg je heel bos
met verschillen soorten en planten

forest is de naam van deze app  af en toe zet ik deze app er op om gewoon eens boek te lezen en
probeer mij eerste speciale boom te planten maar ja 500 punten heb je niet zo gauw bijelkaar om dat je soms
echt je phone moet op nemen en dat kan ook alleen gaat je plant of boom dan dood en moet je weer overnieuw beginnen overnieuw de app geeft aan of je de oproep wil acepteren of niet en hij geeft ook aan dat je niet mag spieken  of vlug even kijken of dat je aan het  het werk moet blijven

het is eigenlijk een app die je helpt minder op je phone te kijken en hem even met rust te laten




http://www.forestapp.cc/


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen