alice christmas

alice christmas

zondag 27 september 2015

een klein gezellig warm pyjama momentje a little warm cosy pyjama moment van de primark

gisteren met mijn zus wezen  shoppen voor onze trip na engeland en dat was erg gezellig  en wij zijn grote fans van de primark  omdat ze vaak veel leuks hebben voor weining oke  ik weet dat er mensen zijn die anti zijn ( primark)  maar he je moet toch ergens in rond huppelen ik ben niet zon natuurlijk type dat van eva kostuum houd dat is mij  nu weer te natuurlijk en bio en een beetje koud ook brrrrr dus gingen we hup na de primark alleen hadden we een beetje pech want er was nog heel veel zomer spul / kleding te vinden dus  ging ik maar voor wat andere  artikelen oa  paraplu  een  mini handtas sokken  sjaal  pantofels  wat beauty producten shampoo  en nagel producten als remover en pads en base en topcoats omdat dat daar ook niet zo duur is geur  waxine lichtjes  met geur pyjama  en onderkleding   misschien niet op een nette manier geproduceerd
maar ja dat is tegenwoordig met bijna alles het geval made in china  een ook hele dure kostbare merk kleding  is geen garantie voor duurzaamheid  en uitbuiting als je  dat wil uitsluiten moet je echt na bio en fair trade warenhuizen en die komen er steeds meer maar ja dan betaal je ook de hoofdprijs en dat wil mens liever ook niet wat je ook zou kunnen doen is tweedehands kleding dragen ook erg duurzaam maar ja veel mensen doen dat ook niet of durven dat niet  ik wel draag wel tweedehands als het er netjes uit ziet maar koop ook wel bij kringloop winkels  chartiy shops in breng winkels en koop ook af en toe  iets bio of fairtrade  in de supermarkt maar niet alles mijn budget laat dat niet toe helaas  en of je nu hele dure merk of brand of desingn kleding koopt  of niet de oorsprong blijft duister en niet goed na track- bare  en check- bare of er mensen leed aan te pas komt  en daarom blijf ik het gewoon kopen als je  niet meer dit soort producten koopt zijn deze mensen nog minder af  want dan hebben ze helemaal niks meer  en wordt hun ellende nog meer want geen werk is geen eten en gedwongen tot armoede neemt niet weg dat ik de omstandigheden van deze mensen in de kleding industrie ook ook heel erg vind en het er ook niet mee eens ben dat ze uitgebuit worden en verkeerd behandelt  maar ja als je niks meer koop daar help je deze mensen ook niet mee en tegenwoordig  moet je ook erg goed opassen met het label fairtrade en bio soms is dat het maar voor de helft  of zitten er ook adderjes onder het gras bij deze produten dus helemaal zeker zijn we nooit of iets juist en goed gemaakt en geproduceerd is helaas pindakaas( pot) ( wel de bio fairtrade  versie dan)  want die zou beter moeten zijn volgens het label

2 opmerkingen:

  1. Leuke sloffen! Ik koop zelf ook steeds meer kleding bij de kringloop, ik heb al een paar keer mooie kledingstukken gevonden.
    Achtergrondstofje vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze hadden bij de Primark dan wel alleen nog zomerkleding, maar je hebt in elk geval wel leuke spulletjes gevonden.
    De Liberty bloemetjes vind ik altijd schattig, heel lang geleden had ik een rok van het merk Liberty, eigenlijk met dezelfde leuke bloemetjes zoals je nu nog steeds ziet.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen