alice christmas

alice christmas

zaterdag 5 september 2015

een lief naai setje / a cute sew set!

van de action  1, 59
was gisteren even bij de action  shop geweest  ik moest wat waxine lichtjes  halen
want die waren op en met het weer  van de afgelopen tijd ben ik alweer tijdje kaarsjes
en waxmelts aan het branden  om de sfeer en de gezelligheid dus kocht ik wat
gewone witte waxine lichtjes en een zakje met geur waxine lichtjes in de kleur roze/ pink
mullberries  geur past goed  in mijn  woning  heb veel old pink in huis 
maar toen kwam ik dit naai setje tegen een starters kit

over een tijdje  ben ik alweer jarig en wist echt niet meer wat  ik  graag zou willen
want ja je hebt al zoveel en dan komt er nog meer bij en ik woon niet erg groot
dus kan niet alles bergen of kwijt dan
maar goed ik dacht 
eerst aan een boek dat is altijd goed bij mij of boeken bon

en toen dacht ik hey  even iets totaal anders  waarom ga ik zelf niet proberen te naaien
nu ben ik geen ster in handwerken   en hoef er ook  geen  ster in te worden hoeft niet gelijk
ster te zijn in naaien  hoef er niet mee na parijs of op de catwalk te verschijnen o nee zeg
liever niet  gaat ook niet gebeuren  vind het gewoon leuk om iets te proberen
en wil vooral dingen maken ditjes datjes  een theemuts  kussen hoezen  leuke stoffen figuurtjes
of beestjes en  het leek mij  leuk om iets van patchwork stofjes te proberen om dat ik wel iets
met stofjes heb vooral bedrukt met bloementjes  patroontjes maar ook ruiten ala scots (tartan)
of tweed vind ik erg mooi en het voelt vaak ook erg lekker

ha ha ja voelen  dat is best ook wel kleine tic van mij als ik  soms voor kleding ga shoppen
voel ik vaak even aan het stofje tussen  3 vingers door als het niet goed of fijn voel dan laat ik het vaak hangen beetje vreemd maar oke maar kijk ook vaak na de kleuren combinaties hou van warme en pastel kleuren
oker geel zeegroen wine rood berrie paars whiskey bruin
of poeder roze ijsblauw mint groen linde groen lavendel 
als pastels


en tegenwoordig heb je erg leuke stofjes en heel kleurijk 

dus  dacht ik waarom  vraag ik geen naai machine
een voor beginner die makkelijk te bedienen is
hoef niet gelijk het duurste of uitgebreide versie te wezen  maar
dat je de basis dingen er mee kan doen dat zou fijn zijn
en hopen dat het wat wordt en lukt

maar dat is nog even af wachten maar zou gauw ik er mee begin
laat ik het weten en ook zien

het naai setje is een begin  hi hi  ( geen idee of het ook degelijk is en sterk)
maar het ziet er wel vrolijk uit

en alles zit er in



2 opmerkingen:

  1. Grappig naaisetje en goed idee om voor een naaimachine te gaan. Ik vind het ook een leuke bezigheid. Leuk dat je het nu ook steeds meer ziet, dat werkt wel aanstekelijk.
    We zien je creaties wel verschijnen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja denk ook dat het beetje komt omdat het huisvrouwen imago er een beetje af is want het is alweer tijd hip om hand te werken en het heeft juist geen saai imago meer en mensen willen weer wat om handen hebben en zelf creatief bezig zijn en in deze tijd heb je veel keuze in leuke stofjes patronen en naai gerei dat is wel waar maar de hang naar vroeger is ook een klein dingentje en rustig bezig zijn het hoeft niet pefect te zijn zolang jij er maar plezier in hebt om bezig te zijn

    BeantwoordenVerwijderen