alice christmas

alice christmas

vrijdag 11 maart 2016

hobby beginsels diy








ik ben net begonnen met creatief wezen
aangezien ik nog erg onhandig ben in handig worden
probeer ik nu het naaien en haken onder de knie te krijgen en dat gaat in kleine stapjes ben nu net begonen met een pachwork kussenhoes en  de stofjes zitten in een pakket van de action shop ze verkopen daar ook leuke losse stofjes die ook niet duur zijn in deze style met stippen en bloementjes omdat ik nog in de begin try out fase zit wil ik niet meteen dure stofjes gebruiken maar eerst met wat goedkopere uitproberen
en dan is action erg handig  ik kon ook nog niet haken en dat leek mij ook erg leuk om te doen en om dat onder de knie te krijgen dus ben ik een avond  gaan zitten en via een youtube filmje   ben ik het gaan proberen het is nog niet veel meer een test en probeersel omdat ik eerst wat mooie gelijke steken wil oefenen en dat kost ook een beetje tijd  maar het begin is er


de stofjes komen van pakket van de action de

haak naald komt bij de wibra vandaan

     haak wol komt bij xenos vandaan en is een kleuren mix gemelerde wol soorten en katoen
xenos, wibra, zeeman en action hebben erg veel leuke kleurtjes en keuze en zijn niet heel prijzig in katoen of wol ze verkopen ook haak naalden brei pennen en borduurgaren en stofje  (action)

en waarom zou je er niet kijken in een echte wol winkel of hobbywinkel heb  ook vaak synthetische wol
maar betaal je daar veel meer voor het merk  ( je hebt ook wel echte scheer wol maar dat is stukken duurder en betaal je soms al over de 12 euro soms 17 voor een bol wol omdat dat puur wol is en vaak natuurlijk gekleurd  wat ik persoonlijk wel erg mooi vind  ( maar helaas te kostbaar als je meedere kleuren willt gebruiken  mocht je echte wol willen gebruiken en goede kwaliteit

een tip kijk voor engelse of schotse ierse of scandinavische wol soorten made in ( deze landen)
in deze landen worden vaak  de veten in de wol gehouden dus zijn ze wat degelijker zwaader en iets vetter
en daardoor wind en water afstoten door het vet in de wol blijft de wol ook langer mooi

in veel  landen word dit vet er uit gehaald en gebruikt voor andere doeleinden https://nl.wikipedia.org/wiki/Wolvet oa cosmetica

helaas is de wol wel duuder als men het wolvet er in laat maar ja het heeft wel nut
als men het er in laat zitten

maar kies je toch voor synthetische wol of katoen  dan kun je  ook
gewoon bij goedkope wol houden is niks minder




1 opmerking:

  1. Lekker wat proberen, dan komt het vanzelf hoor. Het begin is er!

    BeantwoordenVerwijderen