alice and toadstool

alice and toadstool
panting by brianna angelakis

maandag 4 april 2016

een nieuw gebreid en gehaakt kussen

ik kreeg gisteren een nieuw kussen voor op een stoel of bank
en deze is zelfgemaakt door mijn moeder ze is er de hele winter mee bezig
geweest en is nu dan eindelijk klaar nu is ze geen  door gewinterde breister of haakster  maar  als ze even niks te doen had of als ze even zat dan ging ze vaak even stukje breien  het is een kussen met kabel patroon  in blokken en is van wol van de zeeman gemaakt  blauw en grijsblauw tweed wol is de naam tweed vanwege de spikkels in de wol wat je ook in tweedstof tegen komt dez wol vind je bij zeeman in deze kleur maar ook in een mooie diep rode wijn kleur en in  beige gebroken wit ze heeft nu nog wol over en is nu begonnen aan een sjaal te breien  met nog restje van deze wol en oud pale roze en licht ijs effenblauw
het kan even duren voordat  de sjaal klaar is maar wel voor de aankomde winter  dit jaar  bedankt mam hij staat erg mooi op de bank !

1 opmerking:

  1. Wat lief van je moeder! En ze heeft het heel mooi gemaakt. Mooi persoonlijk cadeautje. En heel toevallig, mijn moeder vertelde mij afgelopen week dat zij een kussen voor me gaat breien, en of ik daar even wol voor wilde kopen. En ben zelf ook geslaagd bij de Zeeman, alleen heb ik dan niet deze tweed-wol uitgezocht maar de 'Julia' in een beetje zacht groen/blauwig.

    BeantwoordenVerwijderen