alice christmas

alice christmas

vrijdag 8 juli 2016

new home en veel veranderingen

het heeft tijdje geduurd maar daar was ik dan weer een inmiddes verhuis na een groter apartement  wat beetje speciale geval is maar dat ben ik ook beetje ik woon nu midden tussen ouderen dus in een zorgcenrum omdat ze daar ouderen en jonge mensen  mixen met een lichte beperking of handicap die wel redelijk zelfstandig  zijn  maar het toch prettig vinden in een rustige omgeving te wonen waar niet vanalles in een sociale huur woning wordt gepropt want op een gegeven moment wordt er echt vanalles in een flat gepropt waar je niet op zit te wachten vreemde figuren  mensen die verslaaft zijn en niet helemaal metal goed die overlast geven en in zon flatje woonde ik dan ik wilde er al heel lang weg want ik had last van een buurman die  niet helemaal in orde was metaal die maakte vreemde geluiden en dat om de raaste  tijden woning bouw kon er niks aan doen  en zei dat dat om privacy redenen niet ging dan kom je formulier in vullen en was het klaar wat hun betreft maar je hoorde er nooit weer wat van van hun kant toen ik in mijn oude huis kwam wonen wat een heel klein apartementje studio was eigenlijk voor studenten of staters waar ik een jaar of 15 heb gewoont zo lang nog ja zo lang helaas stond wel ingeschreven maar wacht lijsten tot  de kin en ja veel flats in de omgeving waar ik woon zijn vanaf 65  plus als je jonger bent kom je vaak in wijken en buurten wat wat minder prettig wonen is  vooral als je alleen woont  dan moet je geluk hebben want je wordt overal in gepropt anders eengezinds woning gaan na gezinnen met kinderen of mensen die samenwonen of  alleenstaande met kinderen man/ vrouw dus ja heeft een singel die niet heel hoog inkomen heeft niet veel te kiezen zo gaat dat maar ben erg blij dat ik daar weg ben en woon nu groter en rustiger
nu mag niet iedere jongere of jong persoon er in je moet je rustig kunnen houden geen feesjes willen geven als studentikoos zeg maar geen hardrock of harde metal draaien en niet doorzakken of stappen tot in de vroege uurtjes gelukkig  doe ik dat niet en mijn smaak muziek is rustig klassiek  keltische folk of filmmuziek dus dat gaat nog    maar ik ben nog met vanalles bezig en er zijn nog paar dozen met boeken die nog uitgepakt moeten maar ik  heb nog geen boeken kast er wordt er eentje gemaakt op maat dus dat duut nog even die komt tegen de muur  zal binnenkort wat fotos maken  maar ben nu nog even druk met kleine dingentjes en zoek mij soms helemaal rot na dingen waar heb ik de zaklantaarn in gedaan waar  de rest  moet dat nog uitzoeken maar dat komt wel heb nu ook balkontje niet groot maar in de vorige flat had ik dat niet een frans balkom alleen een hekje en open deuren nu kan ik zitten heerlijk heb er gelijk bloempotten aangehangen met lavendel dat ruikt lekker inmiddels ben ik ook in een therapie voor fobie angst dat ik heb en dat is emdr met van die lichtjes en piepjes heb twee sessies gehad nu  maar verhuizing kwam tussendoor dus eind deze maand weer een sesssie   verder ben ik omgeroepen voor herkeuring ivb met de nieuwe partecipatie wet van jetta hoera ik heb een wajong en ben voor een gedeelte af gekeurd maar kan voor kleine gedeelte werken  heb ik in het verleden ook veel gedaan maar niet zo veel geluk gehad met werkgevers instanties reintergatie bedrijven en coaches  maar maandag wordt ik herkeurd en herbeoordeelt dus dat is spannend en stressvol wat ik heb zijn beperkingen die aangeboren zijn en nooit beter zullen worden ook hooguit slechter met ouder worden  en het blijft zoals het is dus dat wordt niet beter of goed blijf gewoon zo maar ja daar zitten veel mensen die een uitkering ontvangen mee  stress van oh jee
kijk ik heb wel gewerk beetje en heb nooit thuis gezeten niks gedaan heb ook altijd veel vrijwillgerswerk gedaan in de zorg ik doe vrijwillgerswerk op dagbesteding voor ouderen help daar mee en ook op een huiskamer met dementerende ouderen ook erg leuk maak praatje doe spel ga wandelen maak brood klaar schenk koffie thee doe de afwas dek tafel enz en dat vind ik super om te doen  heb er ook een opleiding voor gedaan thuiszorg alpha hulp zorghulp maar veel huizen bezuiningen hier op en omdat ik wajong heb is het lastig met soliciteren en hebben ze liever een persoon zonder  label wajong erg jammer wat niet alle wajonger zijn slecht er is groep die het verpest voor de wel willers maar goed tegenwoordig is bijna alles hbo en uv un aan niv  en de rest verdwijnt is onzichtbaar spookt rond word niet gezien of gehoort mbo 1 2 3 niv  hebben het zwaar en lastig op de werk vloer en kun je niet goed leren of lukt je de opleiding tot hbo of un uv niet pech gehad dan helaas dan is het bye bye dan kun je weg je ziet het steeds meer om je heen mensen die stinkent hun best doen en het niet redden ligt dat dan aan hunzelf of is het een maatschapij ding tjaaaa big question ????????????? hebben we de lat niet te hoog gelegd zodat er maar een bepaalde groep mensen profiteerd de groep hoogopgeleiden helaas bestaat de  wereld niet alleen uit einsteins profs ir  maar ook uit de gewone mens en die willen ook graag een baan net als de rest zo genoeg politiek en persoonlijk gewaffel hi hi ik ga binnenkort weer wat meer posten en het bloggen weer helemaal oppakken maar voor nu wens

ik jullie fijn dag en prettig weekend en tot gauw

oh de kleuren van mijn woning zijn groen beetje zoals dit idee fotos komen later


















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen