alice and toadstool

alice and toadstool
panting by brianna angelakis

zaterdag 9 juli 2016

theetje drinken bij tante yke in moddergat

daar was ik weer ik was lekker aan het rommelen in dozen en opberg dozen  waar ik mijn losse thee zakjes in vervoert heb met de verhuizing alles goed verpakt en in een opberg doos van plastic gedaan nu kon ik de zakjes losse thee uit zoeken  en heb ze nu in kleine mini weck potjes gedaan ik was laast in  noord friesland vlakbij  lauwersoog en daar zat bij moddergat een heel klein fries gehuchtje je bent er in en er zo ook weer uit idee een thee huisje wat alleen in de zomer maanden open is  erg schattig  het wordt gerund door een mevrouw  maar je kunt er niet pinnen dus zorg als je er in de buurt bent contant geld mee hebt het zit langs de dijk en achter de dijk kun je heerlijk lopen aan zee geen strand maar wel natuur gebied en met helder weer kun je de boot zien varen naar schiermonnikoog eiland je kunt ook stukje eiland zien liggen dan




over de dijk lopen dijk schapen of dyk skiep ( in het fries) en daar  hebben we toen thee gedronken en daar kreeg je losse verse thee  in kleine weck potjes en dat vond ik zon grappig idee dat ik dacht ik ga op zoek na weck potjes
en ik vond ze bij toeval bij de action shop je kunt ze ook bij dille en kamille shop vinden en bij sosterne grene shops en geen geknoei en gepruts met losse thee  je kunt er met lepeltje thee uit scheppen
het thee huisje http://www.yke-muoi.nl/
website het is helemaal in  grootmoeders style of beppe  in het fries
 - muoi betekent  tante ps  het is een klein thee huisje dus  niet erg groot maar wel knus en je kunt lekker uitwaaien op de dijk of  langs de zee




1 opmerking: