alice christmas

alice christmas

woensdag 14 september 2016

potje paarse herfst in huis

ik kom net thuis van mijn werk en had al een ideetje dat ik iets met heide wilde gaan doen en ik heb geen tuintje dus  dacht  ik er over om ze in bloembakken voor het balkon te doen maar daar wacht ik nu nog even mee tot het weer wat omslaat  want heide kan best beetje tegen droogte maar 30 graden  een paar dagen dan is het ook gauw gebeurd dus laat eerst mijn bijna uitgebloeide doode lavendel nog maar even zitten wel heb ik in dit kleine bloem potje van de action kleur  sage green  wat heide plantjes paars en witpaarse bloemen gemixt  deze kocht ik bij de lidel de bloem pot voor 1 .99  euro  en de heideplantjes voor 1.40   dat is samen dus twee plantjes per stuk waren ze  0,69 cent keuze uit donker paars lila en wit zo lijkt het toch even leuk op tafel en s avonds zie je bij kaarslicht de mooie paarsegloed  van de heide oplichten leuk voor weining  zo in augustus sept en okt bloeid in het wild ook vaak de heide op de veluwe of  bij utrecht of bij dwingeloo en bakkeveen  appelscha dan lijkt het net of er een paarse lapjes deken over de natuur uit gegooit is made by nature  heather patchwork ben zelf wel een heide  mens vind het mooi om te zien zal misschien in mijn bloed zitten hi hi  geboren in drenthe dus veel veel heide en veen grond en zand grond daar maar doet mij ook denken aan gebieden in the uk  yorkshire schotland lakedistrict en ierland vooral connemara gebied en mensen die mij beetje kennen weten ook dat ik een kleine tic met schapen heb heide en schapen tja wat wil je nog meer een heel heideveld kun je moeilijk mee na huis nemen maar  zo  heb je toch de sfeer

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen