alice christmas

alice christmas

zondag 23 oktober 2016

wat ik nu lees van de bieb matha hari

ik  ben nu deze twee boeken aan het lezen uit de bieb  het boek is al in meerdere talen vertaald vanuit het spaans
nederlands engels frans  en het fries  omdat ze ze wel nederlands was maar in friesland geboren is en daar ook heeft gewoond friesland is a district in nother part of the netherlands head capital or city leeuwarden she was born and lived her for a while is er een friese vertaling van gekomen ik zou het in het fries kunnen lezen want dat kan ik wel beetje maar dan doe ik er wat langer over net als bij engels fries en engels  heeft ook wel wat vergelijkingen in het fries museum is nu kleine gedeelte ingericht over haar leven en volgend jaar zal daar een grote expo tentoonseling te zien zijn over haar persoonlijk leven leuke is ook was laast in leeuwarden voor alma tadema tentoonstelling en ging met de trein toen ik op het stadion aan kwam zag ik een  spinter trein met  haar naam er  staan   er is ooit tijddje een ns actie geweest om  treinen  in de provincie friesland  een naam te bedenken van friese beroemde en bekende personen  dichters schrijvers schilders  voetballer schaatsers  muzikanten alles mocht heb daar zelf toen ook een verzonden  wat had zon kaartje gekregen van verzin een naam en krijg jaar lang gratis reizen en boeken en dat  de naam die jij toen gekozen had op de trein zou komen te staan  ik  had mata hari opgeschreven en misschien wel  meer mensen die dit ook deden dat zou best kunnen maar geloof dat de winaar een naam van friese dichter of schrijver was toen  alle namen die ze binnen kregen werden eigendom van ns en later zag je dus als je aan deze actie mee deed of mee had gedaan dat ze de namen die niet hadden gewonnen toch hadden gebruikt voor andere treinen zo kwam ik dus laast de trein tegen met mata hari er op  en dacht toen hey ze hebben hem toch gebruikt grappig vond ik dat

friese editie  fyske editie

frisian lauguage

new boek over matha hari nederland s / dutch

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen