alice christmas

alice christmas

dinsdag 29 november 2016

twinkelende lichtjes en kringloop vondsten en beetje van pinterest

lichtjes van hema en action ster van hema
kringloop vaas
kringloop bord met sterren
idee tafelstukje kers / christmas van pinterest
zo langzaamerhand ben ik bezig met de kerstspullen aan het opzoeken ook dit jaar houd ik het denk ik vrij rustig en niet te druk beetje simple met wat waxine lichtjes lampjes en een boom in huis en een tijdje geleden geloof sept zag ik een afbeelding op pinterest  wat mij erg leuk leek om yep  copie er van te maken en ben  toen vrijdag even lang de locale kringloop winkel charity shop thrift  shop gewandelt  ik woon vlak bij eentje en ben er zo dat is niet altijd even handig maar soms ook wel je kunt je eigen dingen waar je op uitgekeken bent er na toe brengen en dan weer iets anders leuk mee nemen zo heb je altijd weer iets anders in huis en als je er op uitgekeken bent dan breng je het terug zoveel geld kost het ook niet voor paar euro heb je al wat leuks ben er al tijd niet meer geweest en vaak zie ik ook niet zoveel leuks daar moet je tegenaan lopen vaak kijk soms wel maar als ik dan niks leuk zie loop ik er vaak zo weer uit maar het is ook zo dichtbij hi hi dat je ook zo weer thuis bent deze keer ging ik voor kerst kijken ja ja kringloop winkels hebben tegenwoordig ook kerst spullen versiering  ballen boomjes kransen  lichtjes met beetje geluk kun je er ook een nep boom vinden dus  ik zag er laats twee staan maar ik had er al eentje dus ja niet meer nodig maar wat ik wel zag was mooi glazen vaas voor 50 ct  en een glazen bord met goud randje en geslepen sterrentjes  voor 1 euro daar kun  stomp kaarsen op zetten of  decoreren met kerstballen
of een kerstdessert ijstaart of dessert op serveren of je maak er een kerststuk voor op tafel mee op  ik heb maar een bord  mee genomen maar er laagen er nog  een hele stapel  wat ik dus ga doen met de spulen is decoreren  en heb al lichtjes op baterijen gekocht bij de hema echt hema lichtjes die verkopen sterrertjes in wit licht had ook bij de action gekeken maar dat was gekleurd licht ook leuk maar ik wilde het rustig houden zelf dus dan is wit mooier maar ga dit dus na doen simpel en leuk dus als je nog iets voor kerst wilt maken van groen of lichtjes kun je heel goed bij je locale kringloop even binnen wandelen om te kijken wat voor  vazen of borden  of dienbladen of bakken ze hebben kost bijna niks en je kunt het ook zo weer terug brengen na de kerst binnenkort laat ik even zien hoe het geworden is fijne dag allemaal ps hoor de laast in een tv programma dat onze hema en ( bijenkorf) ook van hema bedrijf company niet nederlands meer is maar brits nu heb je ooit oke ik vind dat niet heel erg want dan krijg je misschien ook wat orginele engelse ideetjes en hebben dingentjes en  wat engelse cosy invloeden in hun winkels en nu ik het weet let ik daar ook wat meer op in de winkels van hema en inderdaad veel producten hebben engels tintje vooral design vrolijk bloementjes patroontjes veel kleur en prints en nu vraag ik mij dus af  wie dan de bijenkorf heeft over genomen ik zag laast een kerst comercial  en die deed heel engels aan zou de bijenkorf misschien zijn overgenomen door de britse warehouse flaggship shop selfridges de kleuren geel yellow zijn het zelfde en het heeft beetje de zelfde style zou misschien kunnen zijn dat zij de keten hebben overgenomen en wij maar denken in nl dat het nog echt nederlands is hi hi tja das wel silm van de hema hihi en hoe erg is dat als  ze daardoor niet uit het straatbeeld verdwijnen  kan ik mij dat voorstellen dat ze een keuze hebben moeten maken maar wat maakt het ook uit  de hema is er nog en daar gaat het  uiteindelijk om

2 opmerkingen:

  1. Leuke vondsten!
    Ik wacht met de meeste spulletjes tot na 5 december maar stiekem heb ik ook al enkele winterse dingen staan hoor. Het is gewoon gezellig. Ben beniuewd naar je kerststukje straks

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke vondst dat bord met sterren van de Kringloop. Zelf kan ik het ook niet laten om af en toe bij de Kringloop binnen te lopen, er is vaak zoveel leuks voor weinig geld te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen