alice

alice

donderdag 15 december 2016

een wens kaartje in 2016 van 40 euro !!!

 ja  en dan was ik bezig met de kerstkaarten ik heb nu de meesten gepost en dat zijn er best heel veel grote familie kring over 40 kaartjes en dan zal ik mischien ook wel paar mensen zijn vergeten maar toen ik zo aan het schrijven was bedacht ik jeetje  een zon vel zegel is al bijna 14 euro en als je met 1 vel toe kan dan gaat dat nog maar het lijkt wel of ze elk jaar duuder worden en als je drie van die vellen nodig bent dan is dat een vermogen aan zegels soms al over  40 euro aan alleen zegels is beetje veel post nl  en dan gaan mensen denken ik stuur geen wens of kerstkaarten meer heb ik zelf ook overnagedacht  vooral ouderen en mensen met een smalle portomonee gaan dan afhaken want het lijkt er op dat  je de hoofdprijsbetaald voor kerstkaart wensen en dit is nog alleen voor nl heb je familie in buitenland dan ben je nog meer kwijt aan zegels dus het gaat om kassa ook bij post nl  onder het mom van het kerst idee denken aan anderen  maar je moet  alleen aan zegels al klein vermogen neertellen ik vind het daarom ook niet vreemd dat mensen geen kaartjes meer gaan versturen het is onbetaalbare voor vele gewone nederlanders geworden post nl denk eens aan een eenzaam persoon die je niet kent stuur die eens een kaartje mooie gedachte  maar houd dan de dec zegels wat betaalbare zodat mensen naast hun familie hoe groot klein ook ook nog deze mensen een kaartje kunnen sturen de kerstgedachte denken aan je medemens geld ook voor post nl lijkt mij dus die zegels mogen best wat goedkoper dec is dure maand voor iedereeen  en kaartjes moet men ook betalen of ze nu zelf zijn gekocht of gemaakt er moet zegel op anders komen ze niet over maar als je al over 40 euro kwijt bent voor je zegels wat zonde is sommige mensen besteden dit liever of kunnen niet anders dan dit besteden aan eten voor de kerst dus beste post nl  traditioneel wenskaarten sturen is persoonlijker en leuker maar ik snap waarom sommigen het via facebook email doen minder persoonijk maar dat komt ook omdat de zegels te duur in verhouding zijn veel mensen hebben grote familie vrienden of kennisen kring en je gaat niet de een wel en ander niet sturen dus ik denk dat ik het volgend jaar 2017 2018 ook maar per facebook ga doen dan hou je 40 euro of meer over om aan andere dingen rond feestdagen te besteden het leuke kerst idee is er beetje van af denken aan je mede mens en iets goeds doen voor een ander gewoon een leuke kleine kerstwens kost tegenwoordig al

mijn wenskaart voor jullie online
hele fijne dagen en mooi 2017 hier hoeft geen zegel op hi hi
een  flinke duit
en misschien moet post het wel van de kerst hebben maar vroeger  kon je nog leuk betaalbare een kaartje versturen  das nu anders helaas  denk dat ik volgend jaar ook maar digitaal ga sturen
helaas voor de  dec zegels en helaas voor de ontvangers   jammer van de kerstgedachte maar goed mensen worden zo gedwongen om geen kerstpost meer traditoneel te versturen alleen om die stomme zegels


ik wens iedereen fijne feestdagen een mooi goed 2017 met veel kaartjes van post nl met veel te dure zegels hi hih fijne dagen gewenst

2 opmerkingen:

  1. Begrijpelijk, maar ook jammer! Het blijft zo leuk om kerstkaartjes te sturen en te ontvangen. Ik blijf er wel mee doorgaan maar het is inderdaad jammer dat het steeds weer duurder wordt. Ik breng de kaartjes in mijn eigen woonplaats zelf rond, dat scheelt al een hoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja helaas is het zo ja dat kan als je veel mensen in je eigen dorp of stad hebt wonen maar niet als ze overal wonen maar niet in jou stad of dorp dan ben je toch van post nl afhankijkijk en zegels

    BeantwoordenVerwijderen