alice

alice

woensdag 28 december 2016

noise ( lawaai) happy new year

het is bijna alweer nieuw jaar en   oud en nieuw is voor veel mensen een leuk feest dat weet ik maar   denk dat het zo ongeveer  de helft  is een deel van de nederlanders vind het leuk het andere deel zegt van mij hoeft het niet zo nodig  al dat lawaai en rook  overlast  veel mensen vinden het ook niks   ouderen autistische mensen dove mensen en slechthoren ook niet je denkt misschien ha die horen toch niet veel meer maar juist deze groep mensen zijn heel gevoelig met hun gehoor  bij austiste mensen komt het geluid versterkt binnen  en wordt het vaak harder dan normale ze horen het harder ook dieren vinden het vaak niet echt fijn zelf  heb ik een raare fobie een ja het is fobie voor harde geluiden en vuurwerk valt daar ook onder maar ook  kanonnen geweren en pistolen ballonen heel vervelend kan ik je zeggen en sinds half jaar volg ik therapie om van deze fobie af te komen  of minder last te hebben  oude en nieuw en nieuwjaarsdag en  29 30  31 1 jan  zijn voor mij erg stressvol en niet de leukste dagen  van het jaar zeker niet voor veel mensen is het feestelijk maar ik wens dat het maar snel weet 3 jan 2017 is dan is het weer voorbij siervuurwerk vind ik trouwens wel erg mooi om te zien  alleen de echt harde knallers en iligaal vuurwerk en carbid schieten  vind ik een ramp  dus zit ik met oordopen headphone en valdispert tabletten en muziek  oud en  nieuw uit en kom vaak niet buiten rond de tijd dat er vuurwerk mag worden verkocht  helaas  dus voor mij hoeft dat hele oud en nieuw niet zo omdat dat met mij fobie te maken heeft de een is bang voor muizen de ander voor slangen of spinnen en ik voor vuurt werk en knallen gelukkig ben ik er nu voor in therapie  en hoop dat het dit jaar wat beter gaat  maar toch echt leuk zal ik het nooit gaan vinden  denk ik  ik ben dan ook grote voorstaander van  aanpak van ilegaal vuurwerk en centrale vuurwerk shows  in steden en dorpen  wat wordt af gestoken door professionals di weten hoe ze met vuurtwerk moeten om gaan en niet stom dom weg overal zwaar vuurwerk neer gooien zonder te weten wat ze doen dat is niet stoer en  niet macho dat is dom vooral met illegaal spul kun je geen stunts uithalen dat kost je ogen horen of handen of  van iemand die voorbij loopt een gewone wandelaar dus als je zo graag wil stunten doe dat dan in the middel of nowhere  waar anderen geen hinder of last van ondervind want  een onschuldige voorbijganger wil graag ook zijn ogen en horen handen houden graag ook al is vuurwerk nog zo leuk voor sommige mensen het blijft gevaarlijk zelfs aan sterretje kun je nog brandwonden oplopen moet je niet aan denken wat illegaal spul kan aanrichten die bijna de kracht van oorlog menutie hebben waar je gaten mee in de grond kan boren rare is dat we allemaal tegen oorlog zijn  geen een jongen man of jongeman wil  in dienst  meer in leger   maar met dat illgale spul  zit  bijna met legermenutie te spelen en ga er dan wel verantwoodelijk mee om dan het is levensgevaarlijk rot spul waar je 12 a 13 jaren mee ziet stunten  en wij nederlanders maar hebben over kind soldaten in oorlogs gebieden oud en nieuw in  nl is ook ieder jaar weer een soort slagveld helaas  veel mensen vinden het al lang niet zo leuk meer  dat komt mede door illegaal vuurwerk  maar goed gelukkig hebben we het maar paar dagen en  is het geen oorlog waar je langer in zit maar  oud en nieuw zou  een feestje moeten wezen voor iedereen  en mensen zouden niet bang moeten zijn om met deze dagen de straat op te gaan of na buiten ivb met stunten en gooien van vuurtwerk na voorbijgangers medemens  of dier dus vuurwerk leuk maar denk aan je medemens en aan dieren en gooi nooit na mensen of in het wilde weg  het is  geen filmdecor het is real life het is geen oorlog en slag veld en ook geen wildwest dus denk om anderen voordat je wat gooit    verder  wens ik jullie

 mooi gezond oud en  nieuw en gelukkig 2017


een tip noise cancelling  headphone helpen vrij goed tegen harde knallen van vuurwerk en bij veel headphone kun je nog gewoon muziek tv  en radio luisteren en je kunt gewoon  je omgeving horen wat je familie of vrienden zeggen dus wil je geen lawaai en je hoofd om minder lawaai probeer dan een noise cancelling headphone je minder last van harde geluiden dan
ze zijn niet goedkoop maar werk perfect  tegen harde knallen en vervormt deze zodat  de knallen minder hard

 zijn dus hij maakt ze zachter maar je kunt je omgeving we blijfenl horen
heb zelf ook   zon ding headphone wat een uitvinding !!
zo worden hardeknallen dragenlijk en kun je snachts lekker slapen



oordoppen extreem  harde geluiden oa tegen vuurwerk en schietbaan geluiden
bij hans anders verkrijgbare

Geen opmerkingen:

Een reactie posten