alice

alice

zaterdag 28 januari 2017

beetje voorjaar even thee pauze en oefeningen doen

 ja daar was ik dan weer een ik ga zo even klein ommentje lopen buiten en daar na mijn oefeningen doen voor fysio  en boodschapenlijsje maken voor volgende week maar eerst kopje thee bij mij in de tuin achter zie je al weer veel vogels vlaamse gaaien eksters specht mussen koolmeesjes pimpelmees merels je ziet ze allemaal voorbij vliegen nu  op zoek na voedsel  noten zaden en water wat niet bevroren is gelukkig is het overdag weer dooi zodat deze beestjes ook bij het water kunnen zag gisteren op tv dat die vet bollen helemaal niet zo goed zijn voor vogels want ze kunnen er in verstrikt raken met hun pootjes en dan komen ze er niet meer uit of los van dus je kunt beter een zaad pijp er neer hangen ik wist dit ook niet maar ze hadden een foto van een koolmes die gevangen zat en ging dood  zo zielig  dus  je kunt beter de vet bollen laten liggen en andere voeder manieren bedenken deze dagen begint de nationale vogel telling ook weer voor in de achter en voor tuin het is soms best leuk om te doen als je smiddag aan de thee zit aan tafel of aan de koffie sochtends en dan vogels bijhouden die je hebt gezien je kunt dat dan weer door geven aan de nationale vogeltelling https://www.tuinvogeltelling.nl/ zo dat zei weer weten welke vogels  er weer te zien zijn en voorkomen in  nederland ook leuk om met kinderen te doen weer eens iets anders zelf heb ik nu ook beetje voorjaar in huis  en  ga nu lekker aan warme kop thee en dat wordt lastig kiezen wordt het los of vast zakjes thee keuze genoeg maar ja ze zijn allemaal erg lekker deze keer had ik de  rooibos thee van hema nog in huis  hema eigenmerk thee  fairtrade  piramide zakjes  deze thee is geen gewone rooibos maar zit kaneel gember en spice door daardoor is hij beetje pittig en kruidig de hema heeft best leuke theeen in blikjes los of in zakjes de bio  fairtrade rozen en vanille is ook erg lekker zit in knal roze doosje ze hebben nog veel meer smaken maar deze vind ik zelf het lekkerst de rooibos is  1euro voor 10 zakjes  het oranje doosje is nieuwe thee van lipton zwarte thee met lichte caramel smaak ook erg lekker vooral als het koud vries winter weer is zijn deze theeen erg fijn  en de zakjes van sosterne grene  losse thee is dit trouwens de theeen van sostrene grene zijn echt heerlijk erg lekker en niet heel duur ook  per seisoen verandert  de smaken in deze zakjes zit baileys  smaak thee  na de bekende ierse drank en kweeperen thee  ook erg lekker beiden maar ook sostrene grene verkoop verschillende smaken kruiding bloemig en zoet ze verkopen ook voorverpakkte thee maar deze moet je zelf scheppen dus mijn thee momentje wordt ienemiene mute of ik drink vandaag gewoon kop van elk dat kan natuurlijk ook heel goed  de thee mok mug komt van de action  en het dienblad met voorjaars vogels komt allemaal van de action shop winkel de tortelduifjes eieren en staat bij mij op tafel zo geeft toch beetje voorjaar in huis nu alleen nog wat sneeuwklokjes en kleine  blauwedruifjes in het vaasje en klaar ik wens jullie fijne zaterdag en ik ga gauw aan de wandel en mijn oefeningen  doen een fijne dag!







2 opmerkingen:

  1. Genoeg keuze in de theetjes! Is ook leuk om af en toe wat nieuws te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja dat klopt maar soms is het lastig wat lijkt heel veel je lekker afwisselen dan maar

    BeantwoordenVerwijderen