alice

alice

dinsdag 31 januari 2017

kringloop winkel kopjes blauw groen kopje

deze kopjes heb ik nu al tijdje in de kast staan  en vond ze in nov in de locale kringloopwinkel heb 5 kop en schotels er waren er 10 stuks in totaal maar dat vond ik wel erg veel en je mocht ook wel vijf kopen aangezien het niet een volledig servies was maar alleen kop en schotels  maar ik viel vooral voor de kleur en tekening combinatie  het is van aardewerk gemaakt  en denk dat het japans of chinees is aangezien de tekening van bomen  maar vond het een mooie rustige afbeelding  modern  maar ook wel weer elegant je kunt er een kop thee of koffie uit drinken eerder thee want is japans of chinees het zal denk ik niet erg oud wezen denk eerder uit jaren 70 80 toen was dit  erg hip maar ja zoals met alles komt dat weer terug in mode en lifestyle veel hout  metaal  hangplanten vetplannten cactusen en ook  aarderwerk serviesgoed ala in dit soort style soms beetje geupdate soms ook niet dus ik viel vooral op de tekening en de kleur en nam  er vijf mee voor theekopjes
omdat ik in huis veel tinten groen heb vond ik het erg leuk staan maar sowieso komt blauw serviesgoed weer erg in en terug of het nu delft japans chinees engels is met patroontjes figuurtjes stippen bloemen maakt niet uit als het maar cobalt of indigo donker blauw is bijna zwart blauw kon tijdje niet meer maar het komt weer terug en is weer in come back en op retro toer doet mij denken aan de kast van mijn moeder met blauw serviesgoed wat mengelmoes is van verschillende blauwe spullen en komt  veel van rommelmarkten kringloop of van oude tantes dus blauw is tijdloos  en je zult het weer meer tegen komen en zien in winkels  en bij kringlopen en rommel markten deze lente voorjaar kun je ook sneupen en zoeken maar aardewerk ontwerpen uit jaren 70 80 is ook weer in je zit die vormen weer terug in tijdsbeeld komen van nu  maar net tikje anders vaak maar het model en ontwerp blijft het zelfde kleuren en techniek veranderd wel iets maar eigenlijk gaan we terug in tijd met veel woon lifestyle dingen lp platen spelers hoelahoeps rollschaatsen  radios tansfuse dingen op baterijen met retro look en nu weer de twist van jaren 70 80  mijn ouders zeggen weleens he dat hadden wij vroeger ook maar wat andere kleuren bij veel spullen die ze zien  bij ikea  xenos  of sosterne grene poefen krukjes van hout gehaakte zitting veel houten meubelen erg jaren 70 grote bloemen prints behang new maar het ontwerp is retro zelfs de mode doet er ook  aan mee die oude hippie bloemen jurk tot enkels of rokken van indian coton waar je nog niet dood in wilde gevonden worden is dan opeens weer hip terwijl toen je oudtante mies bij wijze van spreken nog zoiets had gedragen of op zolder had hangen je het maar geen kijk vond  zo zie je maar weer smaak en mensen veranderen snel  en tegenwoordig kun je gerust op de zolder van je ouders opa oma  oud tantes gaan kijken want is vaak heel museum aan retro spullen  raar eigenlijk dat we dat nu weer waarderen en dat dan alleen omdat het weer mode is of iemand bedacht heeft en het om de vormgeving gaat dat het weer hip is soms met new snufje of twist maar soms ook gewoon bij de locale kringloop rommelmarkt of de zolder van opa en oma of je ouders terwijl je als kind  of jeugd dacht jeetje wat oudbollig en degenlijk en uit de tijd  grappig dat mensen dat dan nu weer heel graag in huis willen hebben tot dat er weer iets anders wordt bedacht en dan gaat de hele mikmak weer na zolder marktplaats kringloop rommelmarkt en dan is het  cirkeltje weer rond dus ga ik mijn look a like japanse jaren 70/ 80 kopjes maar  heerlijk gebruiken en als ik er flauw van ben hi hi gaan ze weer terug na de kringloop  een fijne dag gewenst




2 opmerkingen:

  1. Leuke kopjes. Had je zaterdag ook nog wat meegenomen? Ik wel: dat boek en nog een paar opscheplepels. Wie weet blog ik er nog over. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee zaterdag niks hihi je moet er soms gewoon er tegen aan lopen en geluk hebben dat je iets leuks ziet opscheplepels zijn altijd handig hihi

    BeantwoordenVerwijderen