alice

alice

vrijdag 3 maart 2017

beetje voorjaar krokus gered


vanochtend heb ik even een wandeling buiten gemaakt en ben ook nog even  in een park bij mijn huis wezen lopen daar bloeiden al veel sneeuwklokjes en krokusen geel paars wit  het is nog geen tapijt of deken vol op het gras maar  het begin is er sommige groepjes kluitjes bloeien al andere moeten nog beginnen je hebt laat en vroeg bloeiers maar ze steken  al met hun kop boven het gras uit  ik heb paar geplukt mag  eigenljk niet maar er waren  er zoveel dat ik het  toch niet kon laten en de gemeente was bezig met gras maaier s berm maaiers waardoor veel van deze kleine krokussen   plat werden gewals of vermaait das zo zonde  ze bloeien  maar heel eventjes  wacht dan even  met maaien of de berm totdat  deze kleine bloempjes en klokjes uit zijn gebloei en dat duurt niet lang want ze zijn zo weer weg deze heb ik gered van de bermen grasmaaiers van de gemeente op de vaas zullen ze ook niet lang staan maar toch het is wel beetje voorjaar in huis zo en beter uitgebloeid op een vaasje dan plat gewalst  of vertrapt of vermaaid het mini vaasje heb ik ooit bij een kingloop gekocht   voor 50 ct

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen